Na pobudo izvršilnega odbora Sekcije avtošol Slovenije, je strokovna služba GZS-PTZ pripravila pojasnilo glede obveznosti, ki jih imajo avtošole na podlagi Zakona o soritvah na notranjem trgu. Enake obveznosti imajo do svojih strank vsi ponudniki storitev na slovenskem trgu, ne glede na to, katero storitveno dejavnost opravljajo.
Zakon o storitvah na notranjem trgu (Ur.l. RS, št. 21/2010), ki je začel veljati 30.3.2010 v 19. členu določa katere informacije mora ponudnik storitev zagotoviti svojim strankam/prejemnikom storitev:
»19. člen
(informacije o ponudnikih in njihovih storitvah)
(1) Ponudniki storitev morajo prejemniku storitev zagotoviti najmanj naslednje informacije in podatke:
(2) Informacije iz prejšnjega odstavka, ki jih mora ponudnik storitev zagotoviti prejemniku storitev morajo biti:
(3) Ponudniki storitev morajo na zahtevo prejemnika storitev predložiti naslednje dodatne informacije:
(4) Informacije, ki jih mora ponudnik storitev zagotoviti v skladu s tem členom, morajo biti dostopne in zagotovljene jasno, nedvoumno in pravočasno pred ali ob podpisu pogodbe, ali če pogodba ni v pisni obliki, pred začetkom opravljanja storitve.
(5) Če je prejemnik storitev potrošnik, se za informacije, ki jih mora zagotoviti ponudnik storitev, uporabljajo pravila predpisov, ki urejajo varstvo potrošnikov, in pravila, ki jih določa ta člen.«
V številnih primerih prejemniki storitev, zlasti potrošniki, nimajo osnovnih informacij o ponudnikih in njihovih storitvah. Citirani člen daje možnost prejemnikom storitev, da take informacije pridobijo.
Določba razlikuje med nekaterimi nepogrešljivimi informacijami, ki morajo biti prejemnikom na voljo v vsakem primeru in drugimi informacijami, ki jih je treba zagotoviti samo na zahtevo prejemnika. Informacije navedene v prvem odstavku mora ponudnik storitev nuditi stranki brez njene predhodne zahteve. Informacije, ki jih je treba posredovati, vsebujejo nekatere osnovne informacije glede identitete ponudnika (kot so ime, pravni status in oblika), podatke, potrebne za navezavo stikov, pa tudi podrobnosti o registraciji in identifikacijsko številko za DDV, če je to potrebno. Glede na to, da je dejavnost avto šol regulirana in je zanjo pred pričetkom opravljanja potrebno pridobiti dovoljenje, je treba navesti podatke o pristojnem organu (MNZ), ki je izdal dovoljenje. Reguliran je tudi poklic učiteljev vožnje in predpisov, zato je potrebno navesti tudi njihov strokovni naziv, državo v kateri je bil naziv podeljen in upravno enoto, ki je dovoljenje izdala.
Druge informacije, ki jih je treba posredovati, se nanašajo na glavne značilnosti in pogoje storitve. To vključuje (morebitne) splošne pogoje, obstoj pogodbenih klavzul glede prava, ki se uporablja za pogodbo, obstoj prostovoljnega poprodajnega jamstva, ceno storitve in informacije glede zavarovanj (v primeru, da imate sklenjeno zavarovanje poklicne odgovornosti, ki ustreza vrsti in stopnji tveganja ali jamstev).
Informacije morajo biti jasne in nedvoumne ter morajo biti zagotovljene pred opravljanjem storitve.
Ponudniki storitev se sami odločijo, s katerimi sredstvi ali pomočjo želijo zagotoviti informacije. Sami izberejo najprimernejša in najučinkovitejša komunikacijska sredstva, pri čemer gradijo na informacijah, ki jih že zagotavljajo in sredstvih informiranja, ki jih že uporabljajo. Številni ponudniki morebitnim strankam zagotavljajo informacije na svojih spletnih straneh, medtem ko se lahko drugi odločijo za zagotavljanje informacij s prikazom na mestu opravljanja storitve ali z vključitvijo informacij v dokumente ali letake.
V tretjem odstavku so navedene informacije, ki jih morate kot ponudnik storitev zagotoviti v primeru, da te informacije zahtevajo vaše stranke. Glede na to, da je cena moto ure znana vnaprej, so dolžne avto šole to informacijo zagotoviti v sklopu obveznih informacij. Druge informacije, ki jih prejemnik lahko zahteva, se nanašajo na multidisciplinarne dejavnosti in partnerstva ponudnika ter ukrepe, sprejete za preprečitev navzkrižja interesov, pa tudi informacije glede pomembnih kodeksov ravnanja ali razpoložljivih sistemov izvensodnega reševanja sporov.
Zakon o storitvah na notranjem trgu v nadaljevanju 21. člen določa obveznosti v zvezi z načinom reševanja pritožb strank in sicer:
»21. člen
(reševanje pritožb)
(1) Pritožbe prejemnikov storitev zaradi nepravilno opravljene storitve se pošiljajo na naslove ponudnikov storitev, ki jih morajo ponudniki storitev zagotoviti prejemnikom storitev v skladu z 19. členom tega zakona.
(2) Ponudnik storitev mora najpozneje v osmih dneh po prejemu pritožbe pisno odgovoriti na pritožbo iz prejšnjega odstavka. Če pritožbi ne ugodi, mora zavrnitev pritožbe utemeljiti in si prizadevati za izvensodno rešitev spora.
(3) Če je prejemnik storitev potrošnik, se za reševanje pritožb potrošnikov zaradi nepravilno opravljene storitve uporabljajo pravila predpisov, ki urejajo varstvo potrošnikov.«
V primeru, če se prejemnik storitve pritoži, ker ocenjuje, da storitev učenja vožnje s strani učitelja vožnje ni bila ustrezna, je avtošola dolžna prejemniku storitve v najkrajšem možnem času, vendar najkasneje v osmih dneh, pisno odgovoriti na pritožbo. Narediti mora vse kar je v njeni moči, da bi našli zadovoljivo rešitev in obvestiti prejemnika njihove storitve o vseh možnostih uporabe izvensodnih sredstev za reševanje sporov.